کلمات کليدي طولاني يا Long tail keywords جزو آن دسته از عباراتي هستند که اگر به درستي در روند توليد محتوا به کار برده شوند، مي توانند به سئو سايت کمک بسيار زيادي کنند. به کار بردن کلمات کليدي طولاني براي جستجوي محلي و هدف جستجو مي تواند سئو سايت را تحت تاثير قرار دهد. البته قبل از هر چيزي بهتر که بدانيد که long tail keyword چيست و چه ماهيتي دارند. کلمات کليدي طولاني به عبارات کليدي گفته مي شود که بيش از 3 يا 4 کلمه در متن خود داشته باشند و توصيف دقيقتري از مطلب مورد نظر را ارائه کنند.


وقتي حرف از بهبود سئو سايت مي شود، در واقع بايد تمامي راه هايي که مي شود انجام داد را مورد بررسي قرار داد. اولين و مهمترين نکته اي که ذهن بسياري از افراد را درگير مي کند، پياده کردن و استفاده از کلمات کليدي است که بتوانند براي آن ها رنک مناسبي در گوگل دريافت کنند.


همه ما تمايل داريم که عبارتي را انتخاب کنيم که رقابت بالايي داشته و در نهايت با سايت هاي قدرتمند براي کسب رتبه هاي برتر، رقابت کنيم؛ به همين منظور بيشتر افراد کلمات کليدي را انتخاب مي کنند که حجم جستجوي بالايي داشته باشند. اما نکته اي که وجود دارد اين است که روشي که گفته شد، هميشه نمي تواند به روند بهينه سازي سايت شما کمک کند و در واقع راه هاي ديگري وجود دارند که مي توانيد از آن ها استفاده کنيد.


استفاده از کلمات کليدي طولاني يکي از اين راه هاست. برخي از افراد تصور مي کنند که کلمات کليدي طولاني به دليل اينکه حجم جستجوي پاييني دارند، نبايد به آن ها توجه داشته و براي آن ها در استراتژي هاي خود جايگاه ويژه اي قرار داد. معمولا اين دسته از عبارات، کمتر مورد استفاده سئوکاران قرار مي گيرند و در واقع تصور مي کنند که اين کلمات کليدي کمتر توسط کاربران جستجو شده و به همين دليل اهميتي ندارند.


البته اين موضوع حقيقت دارد که عبارات کليدي طولاني حجم جستجوي کمتري داشته و به طور طبيعي رقابت براي آن ها کمتر از ديگر عبارات است. به هر حال ممکن است بسته به نوع کسب و کار شما، نياز داشته باشيد که از long tail keywords استفاده کنيد.


خبر خوب اين است که تمرکز بر کلمات کليدي طولاني به بيشتر کسب و کارها اين امکان را مي دهد که به آن موفقيت مورد انتظار خود در مورد سئو برسند. درنتيجه بايد تمام تلاش خود را به کار بگيريد تا نهايت استفاده از اين کلمات را داشته باشيد. براي کسب بيشترين سود از عبارت کليدي طولاني بايد به يکسري نکات در روند استفاده از آن ها توجه داشته باشيد.


به کارگيري Long tail keywords براي جستجوهاي محلي


صاحبان مشاغل محلي مي توانند بيش از هر کس ديگري از اين عبارات استفاده کرده و از آن بهره ببرند. بيشتر کسب و کارهاي محلي براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در تلاش هستند و در اکثر مواقع نمي توانند در رقايبت با آن ها عملکرد خوبي داشته باشند و رنک بالايي در SERP ها دريافت کنند.


بر اساس آمارهاي به دست آمده، بيشتر افراد قبل از اينکه با يک کسب و کار همکاري داشته باشند، ابتدا به واسطه Google Map يا جستجوي گوگل در مورد آن کسب و کار، اطلاعاتي به دست مي آورند تا بهترين افرادي که در آن زمينه فعاليت دارند را شناسايي کنند. در جستجوي مشاغل نزديک، شما ممکن است از عبارتي به سادگي چيزي مانند “رستوران هاي نزديک من” استفاده کنيد. همچنين، ممکن است با استفاده از کلمات کليدي با هدف جستجوي محلي مانند شهر يا کد کشور خود، به دنبال آنچه که مي خواهيد بگرديد. جستجو محلي براي کسب و کارها قبل از رفتن به محل فيزيکي آن ها يا قبل از خريد، به يک غريزه طبيعي براي اکثر مردم تبديل شده است.


تقرياب نيمي از کل جستجوهاي انجام شده در گوگل مربوط به جستجوهاي محلي است و همچنين حدود 80 درصد از افرادي که در تلفن همراه خود در مورد يک شغل جستجو مي کنند، در نهايت در چند روز بعدي تصميم مي گيرند که از خدمات کسب و کار مورد نظرشان استفاده کنند. معمولا اين دسته از افراد به دنبال اطلاعات دقيقي هستند. بنابراين شما مي توانيد با استفاده از کلمات کليدي طولاني، کاربران زيادي را جذب وب سايت خود کنيد. به عنوان ماشين لباس شويي عبارت مناسبي براي تمرکز در اين زمينه نيست؛ چراکه شما را درگير رقابتي شديد کرده و در نهايت کار سخت خواهد شد. به عنوان مثال، “ماشين لباس شويي اقساطي مشهد” يا “ماشين لباس شويي ال جي 8 کيلويي” عباراتي مناسب براي به کار بردن در متن محتواي صفحه سايت شما مي باشند.




  • تمرکز بر کلمات کليدي هدف




هنگامي که تحقيق کلمات کليدي طولاني را براي بهبود سئو سايت خود انجام مي دهيد، بهتر است که بر کلمات کليدي هدف متمرکز شويد. کلمات کليدي هدف غالبا ماهيت تجاري دارند و بيشتر تمايل دارند که در فروش نقشي داشته باشند.


هر زمان که به دنبال خريد چيزي به صورت آنلاين هستيد، احتمالا قبل از تصميم گيري، حداقل کمي تحقيق خواهيد کرد. به مدت زماني که خريداران آنلاين شروع به جستجو کرده و در نهايت تصميم خود را براي خريد مي گيرند، Buyers Journey گفته مي شود. خريداران در ابتدا از عبارت کليدي کلي تر استفاده مي کنند و به مراتب تا انتهاي اين مسير، عبارت مورد نظرشان تخصصي تر مي شود. بنابراين در صفحه فروش محصولات خود اگر از عبارات کليدي طولاني استفاده کرده باشيد، مي توانيد در اين زمينه هدف اصلي خريداران قرار بگيريد و در نهايت موفق شويد که آن ها را مجبور به خريد محصول مورد نظر کنيد.


افزودن عباراتي مثل ارزان ترين، بهترين، تخفيف ويژه و مواردي از اين قبيل، حجم جستجوي بالايي نداشته و افراد کمي براي آن ها در گوگل جستجو مي کنند. اما دقت داشته باشيد که مخاطبين کمي که با اين عبارات وارد صفحه سايت شما بشوند، به مراتب ارزش بسيار بالاتري نسبت به افراد زيادي که بدون هيچ علاقه و هدف خاصي به سايت شما سر مي زنند. به اين دسته از عبارات، کلمات کليدي هدف گفته مي شود که ماهيت تجاري دارند.


آموزش سئو,انتخاب کلمات کليدي سئو,سئو سايت


بهترين راه براي اينکه متوجه شويد تا چه ميزاني در اين زمينه موفق بوده ايد، اين است که حساب کاربري Google Analytics خود را به صورت منظم چک کنيد. به اين صورت شما مي توانيد متوجه شويد که چه عبارات و صفحاتي کليدي توانسته اند بيشترين ترافيک را براي سايت شما جذب کنند. سپس بايد اين صفحات را مورد تحليل قرار داده تا بفهميد که چه عاملي باعث شده است که افراد جذب آن شوند و بعد از آن، پيشنهاد مي کنيم که صفحاتي که کمترين ترافيک را دارند نيز بررسي کنيد.


شما بايد بدانيد که چگونه مي شود اين صفحات را بهينه سازي کرد؛ براي اين موضوع بايد هدف جستجو را براي هر کدام صفحات بررسي کنيد تا متوجه شويد که کاربران شما واقعا به دنبال چه چيزي هستند. بعد از شناسايي هدف جستجوي آنان، شما مي توانيد بررسي کنيد که چه کلمات کليدي طولاني براي سئو سايت شما مناسب تر هستند.




  • استفاده از زبان مکالمه در عبارت کليدي طولاني




امروزه همه افرادي که در زمينه بهينه سازي سايت فعاليت دارند، مي دانند که جستجوي صوتي يکي از مهمترين فاکتورهايي است که بايد به آن دقت داشت. در واقع جستجوي صوتي موجب افزايش سرعت زندگي انسان ها شده است؛ اما اين مسئله ممکن است مشکلاتي را براي سئو شما به وجود آورده باشد. براي سال هاي زياد، بهينه سازي براي جستجوي صوتي يکي از اصلي ترين و چالش برانگيزترين مبحث هايي بود که متخصصين سئو با آن سر و کار داشته اند. علت اين است که متخصصين سئو ترس از اين داشتند که جستجوي صوتي جايگاه جستجوي قبلي را بگيرد و اين امر در نهايت موجب از بين رفتن فعاليت هاي بهينه سازي آن ها بشود. با اين حال، نياز است که با گذشت زمان، براي تغييرات مهمي که در دنياي ديجيتال رخ خواهد داد، آماده شده و صفحات سايت خود را بر اساس آن ها بهينه کنيم.


طبيعتا روشي که افراد براي جستجوي صوتي از آن استفاده مي کنند با سبکي که آن ها تايپ مي کنند، تفاوت هايي دارد. به همين منظور، عبارت کليدي مورد استفاده متخصصين سئو سايت در اين زمينه بايد با حالت عادي تفاوت هايي داشته باشد. براي شروع به کار در اين زمينه حتما بايد از long tail keywords استفاده کنيد. اين عبارات بايد سبک مکالمه مانند داشته باشند؛ چراکه افرادي که از جستجوي صوتي استفاده مي کنند، طبيعتا با حالت گفتاري از عبارات استفاده مي کنند.


همچنين اين افراد بيشتر براي جستجوي محلي از voice search استفاده مي کنند که خود اين امر يکي از دلايل اصلي استفاده از کلمات کليدي طولاني يا long tail keywords مي باشد. نکته که بايد به آن دقت داشته باشيد اين است که محتواي توليد شده توسط شما بايد براي هر دو نوع جستجويي که توسط کاربران اتفاق مي افتد، بهينه سازي شده باشد. تنها در اين صورت است که مي توانيد رنک بالايي در صفحات نتايج جستجو گوگل به دست بياوريد. البته جستجوي سنتي همچنان با قدرت و محبوبيت خاصي در بين افراد کاربرد دارد و به همين دليل نيازي نيست که نگران بهينه سازي سايت براي جستجوي صوتي باشيد.


سخن آخر


عبارات کليدي طولاني نمونه اي از فاکتورهايي هستند که به هيچ عنوان نبايد در روند سئو به آن ها بي توجهي کرد. البته اين عبارات تنها مواردي نيستند که توجه افراد زيادي را به خود جذب کرده اند؛ اما مسئله اي که اهميت دارد، تاثير بسزايي است که مي توانند داشته باشند. آمارها نشان داده است که تعداد بسياري از کسب و کارهاي محلي توانسته اند با استفاده صحيح از کلمات کليدي طولاني، رتبه سايت خود را به شدت بهبود بخشند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : کليدي ,استفاده ,جستجوي ,کلمات ,داشته ,سايت ,کلمات کليدي ,کليدي طولاني ,جستجوي صوتي ,بهينه سازي ,داشته باشند ,کلمات کليدي طولاني ,ماهيت تجاري دارند ,عبارات کليدي طولاني ,کلمات کليدي طولاني،
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ادب روز نظافت صنعتی نسیم سفر کارافرینان موفق خرید و دانلود از سایت فری پیک Freepik.com سقای حرم I ❤ Anime تحفة الزهراء س ۱۵ روش تضمینی ساخت مودم خانگی ( با اینترنت نامحدود + سرعت ۵g ) عکس و فیلم