افت رتبه سايت در گوگل يکي از اصلي ترين و رايج ترين مشکلاتي است که صاحبان وب سايت ها در زمينه سئو سايت دارند. معمولا افراد هنگامي متوجه افت رتبه سايت در گوگل مي شوند که بعد از چند روز، به دنبال سايت خود در صفحات نتايج جستجو مي گردند، اما متوجه مي شوند که رتبه قبلي خود را از دست داده و به رنک هاي پايين تري انتقال داده شده اند.


در بيشتر موارد امکان دارد که بتوانيد از بروز چنين مشکلاتي جلوگيري کنيد اما برخي از موقعيت ها از توانايي شما خارج بوده و طبيعتا نمي دانيد که دلايل اصلي افت رتبه سايت در گوگل چه مواردي بوده اند.


نکته مهمي که در اين زمينه وجود دارد اين است که هر زمان رتبه سايت شما کاهش پيدا کرد، به هيچ وجه نبايد نگران شده و دست به کارهاي غير عقلاني بزنيد. در اولين مرحله بايد بررسي کنيد آيا به طور کلي از روش هاي صحيح سئو سايت استفاده کرده ايد يا خير. البته طبيعتا اين يک موقعيت چالش برانگيز خواهد بود، اما بايد بدانيد که به معناي پايان دنيا نيست!


معمولا دو دليل کلي براي پايين آوردن رتبه سايت توسط گوگل وجود دارد:



  • گوگل سايت شما را جريمه کرده است و يا در واقع پنالتي شدن سايت در گوگل براي شما اتفاق افتاده است.

  • وب سايت به طور کلي داراي مشکلاتي است که موجب افت رنک در گوگل شده است.


اولين کاري که بايد انجام دهيد اين است که وضعيت سايت و عملکرد خود را مورد ارزيابي قرار دهيد تا متوجه شويد که چه چيزي در مورد حضور سايت شما در SERP ها مشکل دارد و بايد مرتفع شود. در ادامه اين مقاله دلايل افت رتبه سايت در گوگل که اهميت زيادي داشته و معمولا در بين صاحبان وب سايت هاي مختلف رايج هست را مورد بررسي قرار خواهيم داد.


 جريمه شدن توسط گوگل به صورت دستي يا الگوريتميک


 پنالتي شدن سايت در گوگل در واقع يک مشکل بسيار بزرگ براي تمامي کسب و کارهاي آنلاين است. اين مورد معمولا به صورت ناگهاني اتفاق مي افتد و علتش هم اين است که گوگل الگوريتم رتبه بندي خود را بروز رساني کرده و در نتيجه صفحات سايت شما با اين الگوريتم بروز رساني شده گوگل، تطابق نخواهند داشت. بنابراين افت رتبه سايت در گوگل براي بيشتر صفحات شما اتفاق مي افتد.


البته دقت داشته باشيد که مورد بالا، جزو جريمه هاي الگوريتميک گوگل محسوب مي شود. پنالتي شدن سايت در گوگل به صورت دستي به اين صورت است که يک کارمند اين شرکت صفحه سايت شما را به صورت دستي کراول کرده و آن را جزيمه مي کند. اين مورد معمولا به خاطر وجود شکايت هايي از عملکرد سايت شما اتفاق مي افتد و يا اينکه اهداف شما با اهداف گوگل مغايرتي داشته باشند.


حال مسئله اي که وجود دارد اين است که چگونه مي توان جريمه هاي گوگل را شناسايي و مرتفع کرد. براي اين کار پيشنهاد مي کنيم که حتما يک حساب Google Search Console داشته باشيد و قسمت مربوط به اخطارهاي آن را مورد بررسي قرار داده و مشکلات سايت خود را حل کنيد.


سايت شما توسط رقبايتان افت رنک پيدا کرده است


اين مورد، برخلاف مشکلي که در بالا آن را مورد بررسي قرار داديم، با افت رنک کمتري همراه است. طبيعي است که وقتي رقيب شما فعاليت هاي بهتري براي بهبود رتبه سايت خود انجام دهد و از استراتژي هاي سئو سايت مناسبي استفاده کند، رنک بالايي از گوگل دريافت خواهد کرد.


بنابراين شما هميشه بايد عملکرد رقباي خود را تحت نظر داشته و براي هر کدام از آن ها برنامه ريزي هاي جداگانه اي داشته باشيد. به اين صورت مي توانيد متوجه شويد که رقبايتان از چه استراتژي هايي براي بهبود رتبه سايت استفاده مي کنند که مطمئن هستيد براي صفحات سايت شما مضر بوده و يکي از دلايل افت رتبه سايت در گوگل مي باشد.


بهتر است که استراتژي هاي بازاريابي محتواي آن ها را در اولويت قرار دهيد. چراکه محتواي مناسب مي تواند تاثير بسيار زيادي بر محتواي سايت بگذارد. در نتيجه اگر نمي خواهيد که اقدامي جهت پايين آوردن رتبه سايت داشته باشيد، بهتر است که از استراتژي هاي بازاريابي محتوايي استفاده کنيد که بسيار خلاقانه و کاربردي باشند.


افت رتبه به واسطه مشکلات مربوط به سئو داخلي نامناسب


اگر شما از روش ها و تکنيک هايي استفاده کنيد که مناسب براي سئو داخلي سايت نمي باشند، پايين اورن رتبه سايت تنها يکي از عواقب آن مي باشد. براي جلوگيري از بروز اين مشکلات اينچنيني بايد از کلاس هاي آموزش سئو مناسب استفاده کنيد و استراتژي هاي آن ها را در روند فعاليت هاي خود پياده سازي کنيد.


ممکن است که لينک سازي شما ساختار خوبي نداشته و يا اينکه شما داراي لينک هاي داخلي مناسبي نباشيد. با استفاده از کنسول جستجوي گوگل به راحتي مي توانيد اين لينک هاي سايت خود را شناسايي کرده و براي تصحيح آن ها در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهيد.


افت رتبه سايت به دليل از دست دادن لينک ها


اين مورد، هم مي تواند تاثير زيادي بر افت رتبه سايت شما بگذارد و هم مي تواند که باعث سقوط سايت شما به اندازه دو جايگاه در SERP ها شود. براي بررسي اين مورد هم مي توانيد از Google Search Console استفاده کنيد. اگر مشاهده کرديد که در 90 روز گذشته با از دست دادن لينک، رتبه شما هم افت کرده است، طبيعتا اين مورد در اولويت دلايل افت رتبه سايت در گوگل مي باشد.


علت بروز چنين مشکلي اين است که کيفيت عملکرد شما به شدت کاهش پيدا کرده و از استراتژي هاي صحيح در روند فعاليت هاي خود استفاده نمي کنيد. شما مي توانيد با استفاده از استراتژي هاي لينک سازي مناسب و يا با به کار گيري اصول لينک سازي طبيعي، اين مشکل را براي هميشه از بين ببريد.


زمان زيادي از بروز رساتي الگوريتم گوگل نگذشته باشد


اينکه برخي از صفحات سايت شما بعد از بروز رساني الگوريتم گوگل، افت رنک داشته باشند، امري بسيار طبيعي است. اين مشکل مي تواند تاثيري کمي بر افت رتبه سايت شما گذاشته و يا اينکه مي تواند باعث ايجاد مشکلات جدي براي شما بشود.


نکته مهمي که بايد هميشه آن را در نظر داشته باشيد اين است که فعاليت هاي شما براي سئو سايت بايد هميشه از حديدترين و بروز ترين اصول آموزش سئو الهام گرفته باشند. در غير اين صورت با يک بروز رساتي الگوريتم گوگل، ممکن است صفحات سايت شما به طور کلي حضور خود در SERP ها را از دست بدهند.


آموزش سئو,افت رتبه سايت,افت رتبه سايت در گوگل


سايت هاي خبري بسيار زيادي در زمينه سئو سايت وجود دارند که شما مي توانيد با پيگيري مقاله هاي آن ها، از بروز رساني هاي گوگل مطلع شده و مانع پايين آوردن رتبه سايت شما توسط گوگل شويد. واضح است که اگر با اين روش به جلو برويد، گوگل ارزش بسيار زيادي براي سايت شما در نظر خواهد گرفت.


اخبار اجتماعي


Google Flux يا شار گوگل


Google Flux يا شار گوگل يکي از دلايل افت رتبه سايت در گوگل مي باشد که اهميت بسيار زيادي داشته و در واقع شما نيز خيلي نمي توانيد بر روي آن تاثير بگذاريد؛ چراکه اين مسئله بسيار غيرقابل پيش بيني و بي ثبات است و به همين دليل علائم خاصي براي شناسايي آن وجود ندارد.


براي اينکه متوجه شويد آيا Google Flux باعث شده است که رتبه سايت شما کاهش پيدا کند يا خير، بهتر است که فاکتورهاي زير را بررسي کنيد و اگر هيچ مشکلي براي تمامي آن ها نداشته باشيد، مطمئنا افت رتبه شما به واسطه Google Flux اتفاق افتاده است:



  • هيچ مشکلي از نظر سئو در صفحه مورد نظر وجود نداشته باشد.

  • لينک سازي بدون مشکل اتفاق افتاده باشد.

  • مشکلي از طرف رقبايتان براي سايت شما ايجاد نشده باشد.

  • گوگل الگوريتم خود را بروز رساني نکرده باشد.


هيچ روشي وجود ندارد که شما بتوانيد با شار گوگل مقابله کنيد. تنها کافي است که چند روزي صبر کرده و منتظر بمانيد تا رتبه سايت شما دوباره به وضعيت اصلي خود بازگردد.


در آخر بايد بگوييم که براي اينکه به يک صاحب وب سايت قدرتمند تبديل شويد، بايد هميشه از بروز ترين دوره هاي آموزش سئو استفاده کرده و همچنين مطالعات خود در مورد بهبود رنک سايت را متوقف نکنيد. به اين صورت هميشه مي توانيد رتبه هاي برتر صفحات نتايج جستجو را از آن خود کنيد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,رتبه ,گوگل ,بروز ,مورد ,کنيد ,رتبه سايت ,بروز رساني ,استفاده کنيد ,بسيار زيادي ,صفحات سايت ,بروز رساتي الگوريتم ,google search console ,صفحات نتايج جستجو
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایه نهم چیلر تراکمی کتابخوان باران دانلود اهنگ و موسيقي و صدا و نوا و فايل صوتي اینم موزیک Nicole کلینیک دندانپزشکی فوق تخصص ایمپلنت پردیس مهتوب | فرخی