سئو داخلي سايت نياز دارد تا با استفاده از تکينک هاي مناسب انجام شود تا نتيجه مطلوبي را براي صاحبان وب سايت ها ايجاد کند. سئو سايت به طور کلي به دو دسته سئو داخلي و سئو خارجي تقسيم مي شود؛ هر دوي اين موارد تاثير زيادي در بهبود رتبه سايت داشته و مي توانند با استفاده از استراتژي هايي که دارند، کاربران زيادي را جذب سايت کنند.
به دنبال همين موضوع در ادامه اين مقاله به بررسي تکنيک هاي سئو داخلي سايت مي پردازيم تا با استفاده از آن ها عملکرد صفحاتتان را به خوبي ارتقا دهيد. البته دقت داشته باشيد که اگر از يک آموزش سئو داخلي سايت نامناسب استفاده کرده و استراتژي هاي آن را در صفحات خود پياده سازي کنيد، به راحتي ممکن است که خسارت هاي جبران ناپذيري به کسب و کار خود وارد کنيد.
قبل از اينکه درباره تکنيک هاي سئو داخلي سايت اطلاعات بيشتري کسب کنيد، بايد به خوبي مفهوم اينکه سئو داخلي سايت چيست را متوجه شويد. سئو داخلي يعني اينکه شما صفحات سايت خود را با استفاده از استراتژي هايي که مربوط به داخل سايت مي شود به گونه بهينه کنيد که پتانسيل دريافت رنک هاي برتر در SERP ها را داشته باشند. سئو داخلي يا On-Page seo مي تواند اعتبار سايت را به شکل قابل توجهي بهبود بخشد. حال که ماهيت بهينه سازي داخلي سايت را به خوبي درک کرده ايد، وقت آن است که تکنيک ها و ترفندهاي آموزش سئو داخلي سايت استفاده کنيد تا عملکردتان را بهبود دهيد.
وقتي صحبت از سئو داخلي مي شود، URL نقش بسيار مهمي را بر عهده دارد. بنابراين شما بايد براي تمامي صفحات خود URL مناسبي ايجاد کنيد که تطابق خوبي با اصول سئو داشته باشد. براي انجام اين کار بايد نکات زير را به خوبي رعايت کنيد:
عناوين شما حتما بايد داراي يک کلمه کليدي باشند. در تگ H1 بهتر است که کلمه کليدي هدف در ابتداي آن به کار برده شود. عنوان صفحه معرف محتواي صفحه شما است؛ بنابراين بايد به بهترين شکل ممکن ايجاد شود. اگر نتوانيد عنوان صفحه مناسب و جذابي براي خود ايجاد کنيد، کاربران وارد سايت شما نخواهند شد و در نتيجه ترافيک طبيعي سايت را از دست خواهيد داد؛ حتي در صورتي که محتواي فوق العاده و با ارزشي داشته باشيد.
در نوشتن عنوان سايت پيشنهاد مي کنيم که از نکات زير به خوبي استفاده کنيد:
اين تگ ها بخش مهمي از محتواي شما مي باشند. در نتيجه بايد به درستي و در جاي مناسب از آن ها استفاده کنيد. تگ هاي H به خزنده هاي گوگل اعلام مي کنند که محتواي شما به چند بخش تقسيم شده و بخش از آن به چه موضوعي مي پردازد. البته کساني که از وردپرس استفاده مي کنند، در مورد تگ هاي H1 نياز نيست کاري انجام دهند. تنها بايد متن عنوان را وارد کنند.
پس از H1 بهتر است که محتواي خود را به چند بخش تقسيم کنيد. تگ هاي H2 قسمت هاي کلي و تگ هاي H3 زير شاخه آن ها هستند. البته دقت داشته باشيد که حتما لازم نيست که محتواي خود را به دسته هاي مختلف دسته بندي کنيد. اما اگر بتوانيد به درستي از اين تگ هاي عنوان استفاده کنيد، موتورهاي جستجو و همچنين کاربران، از صفحات سايت شما راضي خواهند بود.
در تصاويري که در محتواي خود از آن ها استفاده مي کنيد، بهتر است که داراي تگ هاي alt باشند. تگ هاي alt فرصتي را براي صفحات سايت شما ايجاد مي کنند که عبارات کليدي را در تصاوير خود نيز به کار ببريد. سعي کنيد که در عنوان تصاوير و متن تگ هاي alt از عبارات کليدي هدف خود استفاده کنيد.
نشانه گذاري structured data
شما بايد تا جايي که مي توانيد به موتور جستجو در مورد صفحه سايت خود، اطلاعات بدهيد. نشانه گذاري structured data در انجام اين کار به شما کمک خواهد کرد. برخي از افراد از نشانه گذاري structured data را به عنوان Rich Snippet مي شناسند. به هر حال بايد بدانيد که اين نشانه گذاري براي همه نوع هاي محتوا کارساز نخواهد بود. Snippets Rich ها به طور مستقيم با سئو سايت مرتبط نيستند اما مطمئنا مي توانند به شما در افزايش CTR کمک کنند که اهميت زيادي در سئو داخلي سايت دارد.
لينک سازي داخلي در هر صفحه بسيار مهم است؛ زيرا به کاربران و موتور جستجو کمک مي کند تا به محتواي شما ارتباط بيشتري برقرار کرده و ساختار وب سايت شما را به راحتي درک کنند. براي انجام لينک سازي داخلي بر اساس آموزش سئو داخلي سايت بهتر است که نکات زير را در روند کاري خود مورد استفاده قرار دهيد:
کلمات کليدي براي متن محتوا اهميت زيادي دارند. اما اگر شما بتوانيد با استفاده از اصول آموزش توليد محتوا محتوايي جذاب و کاربر پسند توليد کنيد، تاثير اين عبارات کليدي به مراتب بيشتر خواهد شد. در ادامه برخي از نکات مهم آموزش توليد محتوا را براي کاربر پسند کردن متن، براي شما ارائه کرده ايم:
با توجه به آمارهاي به دست آمده، اگر کاربري در زير 5 ثانيه نتواند که وارد صفحه وب سايتي شود و يا اينکه صفحه مورد نظر به طور کامل در اين 5 ثانيه بارگذاري نشود، اين کاربر از سايت خارج شده و اين موضوع سبب افزايش نرخ پرش سايت خواهد شد.
سرعت سايت يکي از مهمترين فاکتورهاي رتبه بندي گوگل به شمار مي رود. نکات زير را در مورد سرعت صفحات سايت بهتر است که مدنظر داشته باشيد:
اميدواريم با استفاده از مواردي که گفته شد، عملکرد خوبي در زمينه سئو داخلي سايت از خود نشان داده و ترافيک بالايي از موتورهاي جستجو از جمله گوگل، دريافت کنيد. اکنون که شما به خوبي مي دانيد که سئو داخلي سايت چيست، بهتر است که استراتژي هاي خود را نيز بر اساس بهترين اصول سئو سايت تغيير داده و عملکرد خود را بهبود بخشيد.
درباره این سایت